-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40048 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

با وجود عقل و خردمنداني كه در همه جوامع وجود دارند فلسفه فرستادن پيامبران چيست ؟
علماي كلام گويند خوبي و زشتي هر عمل ذاتي آن است نه جعلي باين معني كه چون دروغ و قتل و امثال آن زشت بود خداوند از آن نهي كرد نه آنكه چون نهي كردزشت شد . و نظير اين را در طاعت گويند , اما اين نيكي و زشتي را گاه باشد كه مردم بعقل خويش دريابند و گاه مخفي است كه عقول آنرا درنيابد چون بر مصالح هرچيز آگاه نيست . بـهـر حال خداوند عالم بعمل زشت راضي نيست لذا پيغمبران رافرستاد تا آن زشتي ها را كه عقل مـردم بـه آن نـمـي رسد تعليم آنها كنند و آنچه عقلشان بدان مي رسد تسجيل كنند و اهميت آنرا بـيـشـتـر سـازند و اراده خدا را بگويندو عذاب الهي را متذكر شوند , بهر حال لطف الهي مقتضي فـرسـتـادن پـيغمبران است واگر خداوند حجتي نفرستد يا بايد باعمال زشت راضي گردد و آن قبيح است , يا بدون فرستادن پيغمبر و بيان حجت بندگان را عذاب كند و آن ظلم است . بـعـبـارت ديگر اين عقايد و مرامها و دين هاي مختلف كه بشر بافكار و عقول خود يافته اند و بر سر آنهافتنه ها انگيخته همه بر حق نيست زيرا كه حق يكي است . و ماذا بعد الحق الاالضلال . و پس از حق جز گمراهي چيزي نخواهد بود . و خداوند عالم بباطل راضي نيست قطعا . پس بايد حجتي فرستد تا حق از باطل ممتاز شود وگرنه مردم را بر متابعت باطل عقاب نكند . اما مردم امروز معتقدند كه خداوند آنان را آزاد گذاشته است كه هر طور خواهندزندگي خود را تمشيت دهند و هر قانون كه خواهند وضع كنند و هر رسم كه بپسندنداجرا دارند . و مـا اين سخن را باطل دانيم زيرا كه در ميان اين قوانين و رسوم قوانين ظالمه و رسوم باطله نيز مـوجـود است و خداي تعالي محال است راضي بظلم وباطل گردد , و نيز محال است همه قانون گذاران معصوم از خطا باشند . و باز گوئيم چون ما در خلقت پروردگار نظر كرديم ديديم آنچه نياز فرد است درافراد قرار داده است مانند چشم و گوش و دست و پاي , و آنچه نياز جامعه است نيزبه آنها داده , چنانكه انسان و حـيوان را نر و ماده آفريده , هرگز اتفاق نيفتادهمه مرد شوند بي زن , يا همه زن شوند بي مرد , و نيز قريحه براي صنعت هاي مختلف آفريد رقيق القلب و قسي القلب , مرد شجاع آفريد براي دفاع , و مرد مدبر آفريدبراي سياست , و مخترع آفريد براي صنعت , البته پيغمبر مي آفريند براي ترويج حق وعـدالـت و تـعـليم ملكات فاضله و معصوم از خطا براي تميز حق از باطل و منزه ازافعال زشت و دناءت تا مردم او را دوست دارند و بدو بگروند و افعال نيك او راسرمشق خويش قرار دهند . اگر گوئي حكما اين كار مي كنند و رواج ملكات فاضله مي دهند . در جـواب گوئيم حكمااز خطا معصوم نيستند و آن فائده كه گفتيم از ايشان نيايد , بلي حكماي الهي ياري انبياء مي كنند و به پيغمبران نزديكترند از ديگران بلكه وجود آنها هم لطف خداونداست , و اگر فرض كنيم حكيمي است معصوم از خطا و دليلي بر عصمت خود دارد وندانستني هاي مردم را خداوند به او تعليم مي دهد او خود پيغمبر است نه حكيم .

اثبات نبوت
شعراني - ميرزا ابوالحسن

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.